Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Obrońców Gniezna i Ziemi Gnieźnieńskiej w Goślinowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://spgoslinowo.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Tomasz Gniazdowski

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Budynek zapewnia jedno dojście z pochylnią od strony wejścia głównego do parteru budynku. Na parterze znajduje się podjazd poziomy. Podmiot zapewnia wstęp osobom korzystającym z psa asystującego.

Dostosowanie wejść do budynków

Szkoła posiada 4 wejścia do budynku i do każdego z nich prowadzą schody (wejście główne, boczne - od strony parkingu dla pracowników oraz 2 tylne - od strony pomieszczenia gospodarczego, jak i placu zabaw). Przy głównym wejściu znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne oraz boczne od strony parkingu dla pracowników posiadają drewniane oraz metalowe poręcze. Wymienione wejścia mają również posadzki pokryte płytkami ceramicznymi, a pozostałe kostką brukową.

Dostosowanie korytarzy

Od głównego wejścia prowadzi do korytarza wiatrołap. Za jego drzwiami znajduje się korytarz na parterze, również dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (brak bocznych poręczy, z wyjątkiem części korytarza prowadzącego bezpośrednio do schodów), oraz na pierwszym piętrze, do którego prowadzą drewniane schody przystosowane dla osób poruszających się samodzielnie. Od wejścia tylnego (naprzeciwko pomieszczenia gospodarczego) jest poprowadzony wąski korytarz (między ścianą wewnętrzną szkoły a szafkami dla uczniów) do korytarza głównego.

Dostosowanie schodów

Tylko dla osób niekorzystających z wózków inwalidzkich.

Dostosowanie wind

Szkoła nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Pochylnia dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się przy głównym wejściu z posadzką pokrytą płytkami ceramicznymi oraz drewnianymi poręczami po obu jej stronach.

Dostępność platform

Szkoła nie posiada platform.

Dostosowanie parkingów

Parking dla pracowników na terenie szkoły (zamykany bramą) oraz ogólnodostępny przed szkołą (od strony ulicy). Nie ma specjalnych miejsc wydzielonych dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie toalet

Jedna z trzech kabin w toalecie damskiej na parterze zapewnia przestrzeń manewrową.

Prawo wstępu z psem asystującym

Za zgodą dyrektora

Zdjęcia dostępności architektonicznej

Schody, część górna
Schody, część dolna
Fragment korytarza głównego (z metalowymi poręczami)
Korytarz
Korytarz od strony tylnego wejścia (łączy się z korytarzem głównym)
Wejście tylne (od strony pomieszczenia gospodarczego)
Wejście na salę gimnastyczną
Boczne wejście (od strony parkingu dla pracowników)
Parking dla pracowników szkoły
Bramka wejściowa na teren szkolny (przy parkingu dla pracowników szkoły)
Wejście główne
Pochylnia
Korytarz główny (widok od strony sali gimnastycznej)
Wiatrołap (między wejściem głównym a korytarzem)
Fragment korytarza
Parking dla gości
Korytarz na I piętrze (widok od strony schodów)
Korytarz na I piętrze (widok od strony sal lekcyjnych)
Stojaki na rowery (obok pomieszczenia gospodarczego)

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Szkoła nie posiada informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Szkoła nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak

Dostępność tyflomapy

Szkoła nie posiada tyflomap.

Dostępność alfabetu brajla

Brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 września 2020 20:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Gniazdowski
Ilość wyświetleń: 431
20 marca 2025 09:03 (Tomasz Gniazdowski) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
16 marca 2025 12:49 (Tomasz Gniazdowski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
16 marca 2025 12:48 (Tomasz Gniazdowski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.